søndag 25. januar 2015

Vott på vott

5 par votta er klare til toving 
-dobbelt garn og tykke pinner, her går det fort unna!

 
To av dem har fått litt pynt på seg, og kanskje jeg pynter på flere før de går i vaskemaskinen (?)
Av restegarnet skal  jeg strikke noen stripete barnevotter. 



Sola er tilbake og dagene blir lengre og lysere for hver dag som går:)
I dag fant jeg fram skiene og gikk årets første skitur. Vel nok ikke sol da, men en flott og forfriskende måte å bruke søndags formiddag på.
En fin søndag til dere alle! 

10 kommentarer:

  1. Fine votter. Det går i tovavotter her også. Jeg har tre par som er ferdig og tre par i vaskemaskinen. Nå veide jeg nettopp restene av PT2 og Finull. 197 gram smånøster i "alle" farger + et helt rødt nøste. Det blir nok to par til...

    SvarSlett
  2. Nettopp tovet noen votter jeg også...syr du på pynten? Jeg har nålefilta etter toving, men sikkert bedre å gjøre som du..
    Ha ei god helg videre, klem;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for kommentar!
      Den mørk lilla har jeg heklet hjerte på, den lys lilla har jeg sydd på. Så får vi se hvordan resultatet blir etter toving:)

      Slett
    2. Takk:))..må prøve dette neste gang:)

      Slett
  3. Hei, det blir nok fine votter. Her bare regner det, så det er ikke så mye bruk for votter. Jeg er allerede begynt å glede meg til våren (hvis den blir uten regn da). Tror det er lenge siden jeg har vært så lei av regnet. og du som har vært på skitur, sikkert veldig fint. Ønsker deg en fin kveld. :-)

    SvarSlett
  4. Gratulere deg med vakker solskinn, fantastisk bildet. Ja riktig fint med skiturer. Så hyggelig, jeg var søndag skiløpe også,
    men jeg måtte reise med bilden 1,5 time til fjellet. Vi har ikke mye snø. Jeg liker veldig går på tur med ski. Håper du har fint været og kan løpe med ski fortsatt. Jeg mener nordpå er best :-))
    Kjempeflotte votter har du strikkt. Fine farger. Herlig med tover... spennende... viser du resultaten...
    Jeg tar strikkevotter til skiløpe :-))) Klem til deg. Viola

    SvarSlett
  5. Fine votter :-)Alltid bruk for herlige votter.
    Skal rydde i "ullskuffen" min nå,sende avlagt til Estland. Har akkurat blitt ferdig med 2 par,og et av parene skal jeg bruke selv. Kommer sikkert i et senere blogginnlegg.
    Skjønner ikke hvorfor ting tar så lang tid av og til :-)
    Ha en nydelig januaruke,den siste dette året :-)

    SvarSlett
  6. Britt-Unni Pedersen26. januar 2015 kl. 18:23

    Moro med tovavotter. Nå er det sjal som er på pinnene. Plum garn. Loat sytråd sier jeg bare. Skulle heller brukt Rauma alpaca Silk som er myyyye lettere å strikke av.
    Så er det rullelue og ollæsta som er på pinnene. 3 prosjekt på en gang

    SvarSlett
  7. Dette blir nok godt og varmt å ha på hendene, tenker jeg!
    Og alltid noen som har bruk for de...

    Ha en flott tirsdag videre!

    Inger G.

    SvarSlett
  8. Tova votter er gode og varme, en innertier å ha på lur :)
    Deilig at sola er tilbake :) Nyt den!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!