mandag 16. november 2015

Ny kakeform testes

Jeg var på Tupperware-party nylig og blant kjøpene mine var denne kakeforma;
Så praktisk og flott, tett som bare det, og det var bare å dra ringen av når kaka var ferdig!!
Ikke for å sette i steikovnen da, men super til oste-/fromagekaker og lignende.
 
Siden jeg hadde påtatt meg å lage ei kake til Dokkemor sin 6-årsdag så jeg mitt snitt til å teste ut vidunderet.

Da prøver jeg meg på ei Oreokake, lurt å ikke starte med for flytende ingredienser i første omgang

Med ostekrem og sjokolademousse

Jada, resultatet ble veldig bra, forma var tett og ringer var bare å dra av! 
Litt lurvete i kantene ble den, men det lar seg fint jevnes ut med en kniv
Så langt er jeg veldig fornøyd med kjøpet mitt:)

Og mens jeg laget kake var mannen i huset hos naboen og bakte flatbrød til jul!
Bra resultat der og får vi vel si -VELDIG BRA:)

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny kake-form! Tupperware pleier jo å ha gode produkter, og kaka ser fin ut.
    Jeg må nok bake flatbrødet selv, men det er et greit arbeid som bringer med seg mye glede. Heimelaga er nå best, da, og den stabelen ser prima ut!

    God mandag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Sååå fristende dette ser ut da- deler du oppskrift kanskje...?

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Oppskrift på flatbrød , tenkte æ..

    SvarSlett
  5. Tennene løper nesten i vann her nå - så godt ut begge deler :)

    SvarSlett
  6. Kjekk kakeform du har kjøpt! Kaka ser utrolig god ut og det samme med flatbrødene!!
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  7. Jeg elsker norske flatbrød... ja, jeg vil bake også :-))))
    Kakene ser veldig god... mh, mh, mh. Herlige kakeform.
    God første adventshelg. Her... det snør, det snør... litt :-)
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!