fredag 26. juli 2013

Utestue? Uværshule? Kosebule?


Ja hva skal vi kalle den?

Utestua som jeg lenge har ønske meg er snart ferdig;)
Den skal gi ly for østavinden som kan være et problem under de bratte fjellene

 Flotte varme solskinnsdager kan ofte bli ødelagt av denne sterke fallvinden som kommer som et sus nedover skogen og feier med seg alt som er av løse gjenstander
Snart kan vi endelig sitte inne-ute og nyte sola og samtidig ha ly for vinden


 Skifergulvet ble lagt sånn røffelig i fjor sommer
Etter hvert som grunnen har "satt seg" skikkelig skal det jevnes ut under skiferen og støpes imellom

 Store vinduer i begge sidene og skråvinduer i mønet både på for- og på baksiden slipper inn mye lys

Ennå gjenstår mye arbeid
I fronten skal vi ha en rulleport som legger seg som en kraftig persienne i en kasse over åpningen
Så kan vi lukke om vinteren og oppbevare utemøblene her
Det store tunge spisebordet skal få hjul så det kan trilles inn hvis det er kjørlig
Møbler skal kjøpes, eller lages, vi har ikke helt funnet ut hva vi skal ha her inne -sofa? -stolgruppe? Kjøpe nytt eller pusse opp noe gammelt??

Varmelampe må vi ha
-og saueskinn i stolene
-og et par varme gode pledd
 -og en liten kjøpmannsdisk så vi kan steike vafler i regnvær

Jeg gleder meg stort til vi kan tenne mange lyslykter og kose oss herinne i høstskumringa;)
 
  Han e no bra flink den der mannen min!!

5 kommentarer:

  1. Kjempefin hule! Blir kos når den er ferdig og du kan nyte fine lyse kvelder der, selv om det blåser friskt. Og smart å ha en plass for oppbevaring til vinteren.

    God helg!

    SvarSlett
  2. Så flott!! Det må jo være helt supert å ha en slik lun plass når vinden herjer! :-)

    SvarSlett
  3. ja jeg tenker meg kvelden i høst er herlig med koselige saueskinn og varme ullpledd strikketøy eller høre vinden og se lyslykter med en fin varm glass drikk til din nye "drømmerstue" - ha en herlig sommer nå... enda :-)
    Stor klem fra Viola.

    SvarSlett
  4. Her skal dere nok få mange hyggelige stunder:)
    Jeg ønsker meg også en slik!
    Ha en deilig dag :D

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!