søndag 20. januar 2013

Et gammelt syrelutet skap

... står fram i ny drakt


Først ble det grunnet og malt flere strøk med egghvitt


Treknottene ble erstatet med hvite porselensknotter med rød dekor


Dørene ble dekorert med innpakningspapir kjøpt på Panduro
limt på og lakket 2 strøk med decuopagelim

Ble det ikke flott der det står og pryder barnerommet til ho Dokkemor og han Lillebror?



Så må jeg også vise dere sola våres som endelig er tilbake igjen etter mørketida

Vi venter i spenning

Nå er det like før!

Endelig -der er ho!

Det varte ikke så lenge, men se den fantastiske himmelen etter at sola forsvant bak fjellene igjen:)

8 kommentarer:

  1. Härregud så fine bilda du fikk på soloppgang-og nergang... förstår att du er gla förr att ho e telbake!
    Takk, joda gubbens arm begynner vel å bli bedre han har begynnt å mase om att gipsen bäre e i veien og att det er dags å ta bort den.... (ikke noe ä synes e en bra ide!)
    Bra å ha brodder på glarhålka!
    Klem

    SvarSlett
  2. Glömmte jo å si att skapet blei veldig fint åsså! Blei jo så gla av solbildan att ä reint glömte allt anna! Hihi

    SvarSlett
  3. Nydelige solbilder. Skapet ble kjempefint. Skjønner godt det pynter på barnerommet :-)

    SvarSlett
  4. Snakk om forvandling! Skapet ble skikkelig flott og inspirerte meg.
    Fikk ideer som jeg dessverre må vente med til sommeren.

    Det er deilig å ha sola tilbake.
    Nå blir dagen lengre og sakte, men sikkert går det mot vår:)
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  5. Vakre solbilder, og heilt nydeleg skap :) Du er jammen flink.

    SvarSlett
  6. Så utrolig fint det skapet ble. Du er dyktig, jeg hadde aldri tenkt ut noe sånt selv. Nydelig sol.....deilig at den er tilbake. Nå er det bare å vente på våren :))

    SvarSlett
  7. Alldeles nydelig forvandlig av skap! Jeg er inne i samme "steamen" nå, skal ta fatt på en gammel kjøpmannsdisk - snart :)
    Folk gikk mann av husan i går for å fange fargan på himmelen, du har fått flotte bilda av herligheta. Gurimalla, som jeg gleder meg til ny hyttesesong. Når jeg vinner i lotto skal den hytta vinterisoleres, altså!
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  8. Skapet ble kjempefint.
    Jeg fikk gåsehud - jeg så solbilder og vet solen er tilbake til deg.
    Deilig glede, Ha en skjønn uke og jeg gleder meg å se herlig fargen på himmelen.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!