mandag 28. mai 2012

Et lite livstegn

Nå er det jammen lenge siden sist, men det står fortsatt til liv her nord:)


Pinseria er over oss og vi muntrer oss opp med et fargerikt fruktfat mens vi venter på våren
Tid for innesysler i gammelstua i styggeværet
-blå takbjelker males egghvite,

2 strøk grunning og 3 strøk maling får vel holde?
Det gamle taket mellom bjelkene -som er gulvbordene på loftet skal kles inn med furupanel som skal få lakk ispedd hvitfarge.
Synd å kle inn det gamle taket, men i et gammelt hus hvor man fyrer mye med ved, og hvor taket har vært malt med vannbasert maling, har det satt seg fullt av heksesot i taket.

Mørke flekker som verken lar seg male eller vaske bort -ikke noe særlig for ei gammel husmor som gjerne vil ha det nogenlunde rent og pent både hjemme og på hytta.
Håper at resultatet blir bra -vi får se:)

Bildet har visst snudd litt på seg, men det får jeg ikke gjort noe med.

Ei fin ny uke ønskes enten det er sommer eller vinter der du er:))

4 kommentarer:

  1. Når nordlendinger tidligere har bodd i Bergen, så klager man IKKE på været - og regnet! Jeg har bodd i Bærum også og der var været av og til "surt". Ja, de sa så, og da måtte jeg jammen fortelle at de nok ikke visste hva "surt" er når det gjelder vær!! Ha ei deilig uke - uansett vær - jeg gidder ikke bruke energi på å klage.

    SvarSlett
  2. Huff, denne heksesoten, har ikke vært borti den..bank i bordet.., men dette blir fint!
    Kaldt her også, men ikke snø, da..men møtte ei haglskur i morges;)
    Nyt siste rest av mai, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Hei!!
    ja nå var det jammen på tide at du viste livstegn c",)
    Hyggelig at du blir med på gi bort inne hos meg, tvi, tvi!
    Her ligger snøen vit på marka...derpimerende syns nå jeg. Men hva skal enn gjøre med det?!
    Trist med taket men jeg tenker at det der blir super bra til slutt c",)

    Kos deg i dag, Klem Anna

    SvarSlett
  4. Så flott det blir i taket, Kristin :O)
    Hvitt er alltid "bænkers", hehehe
    Nu håper æ at sommeren er kommet omsider....
    Klem, Anne:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!