onsdag 21. desember 2011

God jul!

Nå er huset rent, ryddig og pyntet,
julegavene er levert
og julefreden kan senke seg.
Men,
-juletreet mangler
-kakeboksene er tomme
-og kjøleskap og matskap bugner overhodet ikke av julemat og
allskens godsaker.
I år har jeg verken bakt eller handlet inn til jul.
Snart har jeg nemlig tenkt å stikke av fra hele greia...


Annen hver jul er jeg nemlig gressenke,
sånn er det når man er gift med en sjømann.


Ungene har blir voksne og har sine egne hjem og familier,
og denne jula reiser jeg bort og feirer jul i lag med "farmor" sin og svigerdatter -som også er gift med en sjømann.


Dett er min først jul borte fra heimen etter at jeg ble voksen og stiftet familie.
Min første jul hvor jeg slipper å sørge for at huset bugner av mat til en stadig voksende familie som liker å komme hjem til ho mor og han far i jula.


Dette har vært ei rolig og behagelig førjulstid.
Tenk hvor mye stress og juleforberedelser jeg har vært spart for.


Julegavene ble handlet inn i god tid.
Og jeg har bare kunnet lene meg tilbake og kose meg i adventstida:)

Men neste jul, da skal jeg være hjemme og kose meg i lag med hele den store
familien min igjen:))

Jeg gleder meg både til denne jula og til neste jul!!

Ei god og fredfylt jul ønsker jeg til dere alle!

10 kommentarer:

  1. Kos deg masse, masse med ei spesiell jul:) Også har du jo neste jul å glede deg til:)
    God jul:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Jeg håoer du får en Riktig God Jul selv om det kanskje blir andereledes. Kos deg av all makt.

    SvarSlett
  3. Så deilig, da! Ungene blir voksne og begynner å lage egne tradisjoner - da kan vi "gamlingan" lene oss tilbake litt... Det blir redusert bemanning her òg julaften, så jeg har heller ikke stresset mye før jul.
    Ønsker deg en fin feiring - kos deg :)

    SvarSlett
  4. Kjære deg!
    Det blir nok en fin jul likevel.
    Jeg ønsker dere alt godt i jula og i det nye året!
    Klem fra nord!

    SvarSlett
  5. Ønsker deg en god jul,,,,selv om den blir litt anderledes enn du er vant til,,,,men sikkert koselig ilag med andre,
    Er jo litt deilig også,,,,å være gjest og bare kunne nyte.
    Klem Anne

    SvarSlett
  6. Ha en riktig fin jul! Det blir spennende med annerledes jul. Hver variant har sin sjarm. Kos deg!

    SvarSlett
  7. God JUL kristin :O)
    Stor juleklem, Anne :)

    SvarSlett
  8. Takk for julehilsen! God jul til deg også, håper du får det fint.

    SvarSlett
  9. Høres ut for at du får ei trivelig jul allikevel.. ;)

    God jul til deg og dine :) Her tilbringes jula på hytta i år igjen. Alt klappet og klart, nu venter vi bare på sneen! Kos deg! Klem

    SvarSlett
  10. Ønsker deg en fortsatt god romjul:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!