søndag 3. juli 2011

Grønnlibruna, 401 moh


Dagens 10 på topptur gikk til Grønnlibruna i nydelig vær, også en lett tur, men adskillig lengre enn turen vi tok forrige søndag.Legg til bilde7,5 km tur/retur og beregnet turlengde 2 til 3 timer.
Vi brukte 1 1/1 time opp og 1 time ned.
Tatt i betraktning at vi hadde med gutta boys på snart 4 og på snart 6 + ho Dokkemor som gjerne også ville gå litt sjøl synes jeg vi var flinke. I tillegg mista vi bikkja på tur ned igjen, så her måtte det en leteaksjon til.
I alle fall, gutta boys imponerte stort!! de gikk/løp nesten helt til topps uten pause. Bare en liten bestikkelse måtte til øverst i den bratteste bakken.
Men da vi kom til toppen ble de belønnet med nybakte hveteboller og juice og alt var bare hærlighet og glede:)

Utsikt fra toppen i alle himmelretninger;
Håkøybotn og Håkøya
Grindøya og Tromsøya
Tromsdalen/Berg
Balsnes og Balsfjorden langt der inne



Og her rett rundt nesset, i utløpet av Malangsfjorden, har vi vårt lille paradis



Jippi! -her var ikke bare en, men to postkasser!!



Vi møtte folk i alle aldre med samme mål som oss, så det er tydelig at dette er en populær aktivitet for både store og små:))

7 kommentarer:

  1. Hehe,, der tok du innlegget mitt :)

    Vi har også vært på bruna i dag. Brukte omtrent samme tiden som dere. ca 3 timer fra vi gikk fra bilen til vi var tilbake, inkl. pauser. Var forbauset over hvor tørt det var. Husker den som våt (i starten av turen) i fjor sommer,, da gikk vi i slutten av august.

    Kommer det noe fra hagen din her på bloggen? Håper det, synes det er artig å se hva andre får til på samme kanten av landet :)

    Ha en fin start på den nye uken :)

    SvarSlett
  2. Jeg oppholder meg i Fredrikstad og idag har jeg sykla 8 km

    SvarSlett
  3. Kan godt vært oss! Vi var alle fire og jeg hadde på meg mariusen :)
    Vi var nede ved bilen litt før halv fire. Kan det stemme med tiden? Var mye folk på tur ja. Jeg tenkte om en av de kunne være deg. Du nevnte tidligere i uka at det kanskje ble bruna til helgen.

    Må bare ta tak i meg dersom du oppdager mariusen flere ganger, det vil jeg gjøre om jeg ser deg :)

    Var veldig artig at du tok innlegget mitt. Synes bilder og turbeskrivelser er kos å lese :)

    SvarSlett
  4. Fantastisk deilig å komme seg ut på tur, og så kjekt når de små synes det er moro også.
    Takk for tips om problemer med å legge inn kommentarer - håper det hjelper.
    Ha en flott uke
    Bente

    SvarSlett
  5. Hei! Takk for hyggelig komentar på bloggen min. Ønsker deg en fin sommer.

    SvarSlett
  6. Herlig topptur, godt for kropper og sjeler;)
    Nyt ferien, håper du får masse sol!
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Hei igjen :)
    Håper du koser deg i godværet og at helgen treffer med meldingen.

    Det passet veldig fint å linke til din turbeskrivelse :). Har litt lite tid til bloggen, og så mange sommerglimt jeg vil ha med...

    Gleder meg til å lese tilbake når vinteren kommer.

    God helg :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!