fredag 18. februar 2011

Gamle ting 2

Jeg har en ide om å lage kjøkkengardiner av gamle blondeduker, evt. å kjøpe noen nye duker som ser gamle ut. Men jeg synes det er for mye vinter ennå til å henge opp hvite kjøkkengardiner, så jeg venter litt med det.

Men nye ideer kommer hele tiden
(tror jeg må være påvirket av alle butikkrundene mine i Bergen);
og jeg kom til å tenke på alt det gamle glasset jeg har etter mine foreldre og besteforeldre. Noe av det er kommet frem fra glemselen og pynter nå opp i kjøkkenvinduene mine:)

Nå er ikke dette stettfatet gammelt akkurat, men det tar seg fint ut med en rødrutet cupcake på midt imellom vinduene.


Det er litt vanskelig å vise glass mot hvitt, men alt dette er veldig gammelt;
karaffel i grønt glass,
to bittesmå likørglass, et vannglass og en skål på stett alt i tynt-tynt glass med mønster på,
to kuvertaskebegre, et grønt og et gult og
en tesil i sølv.



Så en lav vannmugge, to større likørglass,
en karaffel, et brunt og et blått kuvertaskebeger
og en flott sukkerskål med lokk hvor jeg har satt nedi en sukkerklype i sølv.



Artig å finne frem gamle ting som har stått bortgjemt i et skap.
Jeg skulle så gjerne hatt plass til mer;
bittesmå sølvrammer med gamle bilder i f.eks., men det gjelder å ikke overdrive.



Nå gjenstår det bare å få opp andre gardiner så blir det perfekt:)

God helg alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Så artig med gamle ting son vært gjømt unna en tid!
    Helt plutselig ser men det i nytt lys.
    Ønsker deg en fin helg, Klem Anna

    SvarSlett
  2. Det ser riktig hyggelig ut der i kjøkkenkarmen din:) De gamle tingene fortjener å stå fremme:)

    SvarSlett
  3. Så flott at du har fått disse gamle glasstingene fram i lyset - det fortjener de!
    Jeg har dilla på gammelt glass og begynner å få en liten samling nå, funnet på loppis...
    Ønsker deg fortsatt ei fin helg :)

    SvarSlett
  4. Fine, gamle ting! Det er artig å ta sånt fram av og til!

    SvarSlett
  5. Vet du, jeg hoppet over ett ledd i gardiner, jeg hengte opp de hvite sommergardinene i spisetu-delen, allerede da julegardinene gikk ned... Jenta la merke til det, og kommenterte det hele med at jeg IKKE måtte innføre noe hvitt hjem her :).

    Min unnskyldning var vielsen,, at det var fint som nygift :). Den var grei, men jeg kan altså ikke henge opp det hvite i januar, neste år :)).

    De gamle glass-tingene i vinduskarmen var hærlige. Aritg med de tingene som har historie!

    Ønsker deg og dine en god helg. Håper vinden løyer litt så det blir forhold for skiturer, der og her :).

    Stor klem :)

    SvarSlett
  6. Nydelig stettfat, og for en herlig muffins :o)
    Har du bakt den selv, skulle jeg til å si - mener vel sydd?
    Fine gamle ting, man skulle være flinkere til å bytte og skifte på det som står i skuffer og skap, men tiden går jo så forhutelig fort at jeg rekker nesten ikke snu meg før året er omme!!
    Ha ei superfin uke, Kristin,
    Stor klem, Anne:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!