søndag 12. februar 2012

En fin søndag

 Morsdag:)

Morsdagen kom med nydelige buketter, kaker og snø.
Masse snø!

Endelig, etter flere uker med islagte veier og grønne plener gikk regnet over til snø
i løpet av lørdagen og i dag våknet vi opp til skikkelig julestemning:)
Det skal bli en lettelse å bevege seg fritt utendørs uten isbrodder, for det har vært et must den siste måneden.

Jeg måtte ut og ta noen bilder, men bildene som jeg tok med mobilen vil på en eller annen forundelig måte bare legge seg opp ned i bloggen -selv om jeg har snudd dem på PC`en. Merkelig, men dette ene bildet kom heldigvis inn rettveien.

Nøstebarngenseren er ferdig og ei orange ullbukse er underveis.
Ho Dokkemor snurrer livlig rundt på gulvet til ære for fotografen:)

2 nye sitteunderlag ble tovet i helga, strikket av dattera mi og dekorert av meg. De har blitt veldig populære disse sitteunderlagene.

En fin søndag videre til dere alle:))

5 kommentarer:

  1. Her har det vært snøvær i hele dag, men varmegradene kommer, så det blir nok brodder her også;)
    Kjempesøt og god genser!

    Ha en fin kveld, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen! Så fine buketter og ikke minst, så flott bilde du har fått av de. Synes det er så vanskelig å fotografere blomsterbuketter.. Flott genser! De sitteunderlagene er kjempegjeve, så flott at også ungdommen liker de :)) Ha en fin uke, klem

    SvarSlett
  3. Den sitter som et skudd, den genser`n!
    Ja, det var godt å få litt snø. Det ble en helt annen stemnning..
    Jeg kom meg ikke ut for å ta bilder, har hatt fullt hus i dag :)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Hei!
    Jeg skulle forklare hvordan jeg hadde laget spiralene på lua mi, men det ble helt feil.
    En gang til:
    Lua er i rettstrikk.
    Fra begynnelsen strikket jeg to vrangmasker flere steder på omgangen.
    Neste omgang forskjøv jeg vrangmaskene ett hakk mot venstre.
    Det samme neste omgang, og neste...

    rrVVrrrrrrr
    rrrVVrrrrrr
    rrrrVVrrrrr
    rrrrrVVrrrr

    Sånn så det ut.
    Så heklet jeg to halvstaver i hvert vrangmaskepar over hverandre (loddrett par).
    Tre, fire luftmasker, så to halvstaver i neste vrangmaskepar...

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!