onsdag 24. august 2011

Tverrfjellet 675 moh.

I kveld var vi 4 spreke damer på topptur til Tverrfjellet som ligger på Kattfjordeidet, Kvaløya

Nydelig vær med lav sol og blikkstille vann

Skyene speiler seg i vannet



Utsikt mot Skamtinden ytterst i Ersfjorden, mot Kattfjordvannet og mot Kattfjorden



En kjempeflott tur i nydelig høstvær!
Vi brukte 3 timer og 15 min. på hele turen. Litt brå start med mye stigning, men etter hvert flatet det mer ut innover fjellet, deretter litt bratte partier opp mot toppen.
Da er 6 turer gjennomført for min del og jeg har bare en igjen så kan jeg få et krus i premie:))

7 kommentarer:

  1. Nydelige bilder. Skikkelig flott fjelltur. Gratulerer med premie ( snart)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder! Har ikke vært på den heller :).

    Tror bare jeg har fem...

    Ha en fortsatt fin uke :)

    SvarSlett
  3. Du og du sååå spræk du è!!!!! Kan tru d va en fin tur=) Nyydelige nordnorske fjellandskap vi har,d e berre herlig å gå tel fjells når man har såvakker ei utsikt fra toppen =)
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  4. Er det et flott krus? 'Så fin tur dere har hatt. Nydelige bilder. Høst tur siger du - men vi har jo sommer enda i følge kalenderen. Jeg syns også det sniker seg høst over hverdagen, men måtte minne meg selv om at det jo faktisk ER sommer enda;)
    God helg

    SvarSlett
  5. Ojojoj, du er rå å bestige fjell, Kristin :O)
    Så nydelig utsikt du har her, det er jammen verd turen og slitet til topps!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  6. Det var litt av en utsikt!
    Jaggu er du sprek - jeg har vært og gått i "urskog" i dag. Ingen stigninger, men søkksvett ble jeg allikevel...
    Nytrappa er hjemme, men hyttetrappa skal også fornyes. Materialer er kjørt ned allerede, så spørs det om tida strekker til i høst. Først må veden kløyves.
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  7. Flott utsikt delt med oss av ei sprek dame! Går å på fjellturer , men krusa må æ kjøpe sjøl....

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!